1 mei 2017

Memory-making experiences

De vraag naar luxe kamperen blijft maar toenemen. Lonely Planet noemt het zelfs ‘The runaway travel trend’ van 2016. Diverse bekendheden omarmden vorig jaar het vrije gevoel in de natuur, zonder comfort te hoeven missen. Lonely Planet is lovend over de trend en spreekt veel vertrouwen uit. Wist u bijvoorbeeld dat in de afgelopen 3 jaar het aantal mensen wat online zoekt naar “glamping” is gestegen met maar liefst 84 procent? Dat zijn veelbelovende resultaten!

Unieke reiservaring

Menig trendwatcher bevestigt de stijgende vraag naar glamping en de toenemende behoefte aan comfort, zo ook Pleisureworld. De consument zoekt een unieke ervaring maar met de comfort van een huis. Een unieke reiservaring staat hoog op het verlanglijstje van de huidige toerist. De consument geeft liever geld uit aan memory-making experiences. Zoals een unieke glamping beleving in een safaritent of lodge. Uit onderzoek blijkt zelfs dat acht op de tien Amerikanen liever ‘memories’ maakt, dan meer geld verdient.

Festivals

Niet alleen op campings en recreatieparken neemt de vraag naar glamping toe. Ook festivals spelen tegenwoordig slim in op het verlangen naar memory-making experiences en de glamping trend. Evenementenorganisaties zien de behoefte aan comfort tijdens de overnachting toenemen en aangezien het aantal festivals wereldwijd stijgt, neemt deze behoefte ook zichtbaar toe. Een aantal grote (internationale) festivals hebben al koers gezet door een diversiteit in overnachtingsmogelijkheden aan te bieden. Geen kleine tent meer, met een te hard matje en met de wc-rol onder de arm naar het toilet. Nee, de festivalganger van nu huurt gewoon een huisje, lodge of safaritent en stapt de volgende ochtend fit zijn bed uit.

De markt is dus flink in ontwikkeling en biedt nieuwe kansen, mogelijkheden, perspectieven. We houden de ontwikkelingen in de gaten en houden u op de hoogte!

Iemand informeren of inspireren? Deel het: